כמה עולה להטעין רכב חשמלי?
במציאות שבה המעבר לרכבים חשמליים מתקדם בקצב מהיר, רבים בישראל מעוניינים לדעת כמה עולה להטעין רכב חשמלי? השאלה העיקרית ששואל עצמו הצרכן הישראלי, היא האם זה כלכלי לרכוש רכב חשמלי כאשר מחירי הרכבים החשמליים גבוהים, וגבוהים עוד יותר ככל שגודל הסוללה וטווח הנסיעה עולים?
כמה עולה להטעין רכב בעמדת הטענה ביתית?
ההטענה הביתית נחשבת לפתרון הנוח והכלכלי ביותר לבעלי רכבים חשמליים. עם עלות של 61.45 אגורות לקילוואט לשעה כולל מע"מ, הטענת רכב עם סוללה של 50 קוט"ש תעלה כ-30.73 ש"ח להטענה מלאה מאפס למאה אחוז. יחד עם זאת, חשוב מאוד לבדוק לפני רכישת רכב חשמלי האם הלקוח יכול בכלל להתקין עמדת הטענה ביתית מבחינה טכנית, האם מדובר בבית משותף, האם יש חניה רשומה בטאבו ועוד. בנוסף יש לקחת בחשבון את עלות התקנת עמדת הטענה ביתית.
כמה עולה להטעין רכב בעמדת הטענה ציבורית?
במקרה של ההטענה הציבורית, העלות עולה ל-2 ש"ח לקילוואט-שעה. המשמעות היא שהטענת רכב עם סוללה של 50 קוט"ש בתחנת הטענה ציבורית תעלה כ-100 ש"ח. העלות הגבוהה יחסית מדגישה את החשיבות של תכנון מראש של מסלול הנסיעה ושל שימוש נבון באפשרויות ההטענה השונות. בעת בחירת הרכב החשמלי חשוב מאוד לבחון את צרכי הלקוח מבחינת טווחי נסיעה תוך בחירת גודל הסוללה ומהירות ההטענה.
סיכום
בזמן שהטענה ביתית מציעה את האופציה הכלכלית ביותר, ההטענה הציבורית מאפשרת גמישות מסויימת למי שנמצא בתנועה. בעוד שההשקעה הראשונית בהטענה ציבורית יכולה להיראות כגבוהה יותר, היא מספקת פתרון לאלו שאינם יכולים להטעין את רכבם בבית או מחפשים להטעין את רכבם במהירות במהלך היום. חשוב לקחת בחשבון שאמנם כמות ופריסת תחנות ההטענה הציבוריות בישראל הולכת ומשתפרת היא עדיין לא מספיקה ומומלץ להתקין עמדת הטענה ביתית המצדיקה את המעבר לרכב חשמלי ומבטיחה חיסכון משמעותי לאורך זמן בהשוואה לעלויות הדלק המסורתיות, תוך תרומה לשמירה על איכות הסביבה. על מנת לקבל החלטה מושכלת האם לבצע עסקת ליסינג לרכב חשמלי כדאי להיוועץ עם מנהלי תיקי הלקוחת שלנו המחתמחים בעסקאות ליסינג לרכב חשמלי.