עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
אנו עדים לעלייה משמעותית בכמות עסקאות הליסינג לרכבים חשמליים ולרכבי פלאג אין היברידיים חשמליים. מתחילת השנה עלו על הכביש בישראל יותר משישים אלף כלי רכב חשמליים מלאים ורכבי פלאג אין חשמליים היברידיים . מגמה זו צפויה להתחזק בשל היתרונות הרבים של מעבר לשימוש ברכבים חשמליים ופלאג אין לדוגמא: עלות החשמל המשמשת לטעינת רכב חשמלי נמוכה משמעותית ממחיר הדלק, מה שמוביל לחיסכון לטווח ארוך לבעלי רכבים חשמליים, עלויות טיפולים תקופתיים ותחזוקה נמוכות יותר, התמריצים השונים של הממשלה הבאים לידי ביטוי בהטבות מס כגון שווי שימוש מופחת לעובדים וכמובן היתרון סביבתי של הפחתה משמעותית בפליטת גזי חממה.
בעת רכישת רכב חשמלי יש לקחת בחשבון שחייבים להתקין עמדת הטענה ביתית פרטית עמדת הטעינה היא מתקן המאפשר טעינה של רכב חשמלי באמצעות חיבור למערכת החשמל הביתית. העמדה מאפשרת לטעון את הרכב במהירות וביעילות, ומספקות פתרון נוח וזמין לבעלי רכבים חשמליים. במידה ויש להתקין עמדת טעינה בבניין משותף ישנם מקרים שבהם יש לקבל את אישור שאר הדיירים להתקנה למשל במידה והחניה אינה רשומה בטאבו יש לקבל אישור להתקנת עמדה באחת מחניות הבניין או כאשר רוצים להשתמש בחשמל המשותף בבניין (אז יש להתקין מונה חשמלי ייעודי על מנת שהתשלום בגין הטעינה לא יחול על שאר הדיירים).
עמדות טעינה ביתיות
קיימים שלושה סוגים עיקריים של טעינה :
הראשון (Mode 2) והנפוץ הוא טעינה ניידת על ידי שימוש בכבל טעינה בשקע חשמל בייתי חד פאזי. עמדות טעינה חד פאזיות הן הזולות ביותר, אך הן גם איטיות יותר מעמדות תלת פאזיות. טעינה של רכב חשמלי מלא בעמדה טעינה חד פאזית אורכת כ-8 שעות.
הסוג השני (Mode 3) זו עמדת טעינה ביתית קבועה היא למעשה העמדה הנפוצה ביותר היום על פי דרישות התקן בישראל, על העמדה להיות מותקנת על משטח יציב וישר כמו קיר או עמוד, ההספק המרבי של עמדת טעינה זו ינוע בין 7.36KW (חד פאזי) לבין 22KW (תלת פאזי). טעינה של רכב חשמלי מלא בעמדה טעינה תלת פאזית אורכת כ-4 שעות. למעשה הספק הטעינה של עמדת טעינה ביתית נקבע על ידי מספר פרמטרים, כולל סוג העמדה, עוצמת הזרם של שקע החשמל הביתי וגם גודל הסוללה של הרכב.
הסוג השלישי (Mode 4) הוא עמדת טעינה מהירה קבועה DC- עלות הקמה של עמדת DC היא גבוהה מאוד וההספק הנדרש גם כן גבוה ומגיע בטווח של בין 30 KW ל- 350 KW ויותר. לכן לרוב ניתן למצוא אותן בעמדות ציבוריות ולא פרטיות. זמן הטעינה בעמדות הציבוריות יהיה עד כ 30 דקות.
סוגי חיבורים לטעינת רכב חשמלי
Type 1 – בדרך כלל מופיע בכבלי טעינה של הטעינה הניידת (Mode 2) חד פאזי המתאים בדרך כלל לרכבים תוצרת אסיה.
Type 2- שקע מסוג זה מאפשר הספקי טעינה גבוהים יותר. כבל זה בעל תקע מותאם לתלת פאזי נפוץ מאוד באירופה וישראל.
בעת ביצוע עסקת ליסינג לרכב חשמלי מלא או חשמלי פלאג אין היברידי ליסקאר נותנת מעטפת מלאה לכל הקשור ברכב ובעסקת הליסינג כולל גם סיוע בהתקנת עמדות טעינה פרטיות מהמתקדמות בעולם, בעלות תקני בטיחות מחמירים בהתאם לתקינה האירופאית והישראלית.
אי עמידה בתשלומים עלולה לגרור ריבית פיגורים והליכי הוצל"פ